Sök:

Sökresultat:

39689 Uppsatser om Relationen mellan konsument och varumärke - Sida 1 av 2646

Det handlar om detaljer : En bok om att bygga ett varumÀrke och att göra en första kollektion

Syftet med det h?r arbetet var att visa hur ett varum?rke kan byggas och att prova detta genom en kollektion m?bler och inredningsprodukter under arbetsnamnet ĂźTextila sammanfogningar ñ Gone BananasĂź. MÂlet var att p examensutst?llningen kunna presentera en kollektion m?bler. Vi skulle ocks vid examensarbetets slut ha utvecklat en grund till vÂrt varum?rke i bild och text om oss och vad vi g?r.

Frivilligt revisoranlitande för de svenska smÄföretagen : -En studie om vilka anledningar som finns till valet att behÄlla företagets revisor-

Syftet med det h?r arbetet var att visa hur ett varum?rke kan byggas och att prova detta genom en kollektion m?bler och inredningsprodukter under arbetsnamnet ĂźTextila sammanfogningar ñ Gone BananasĂź. MÂlet var att p examensutst?llningen kunna presentera en kollektion m?bler. Vi skulle ocks vid examensarbetets slut ha utvecklat en grund till vÂrt varum?rke i bild och text om oss och vad vi g?r.

Leverantörer Àr frÄn Mars, detaljister Àr frÄn Venus : Egna mÀrkesvarors (EMV) inverkan pÄ

A1237En pÄgÄende trend inom dagligvaruhandeln hÄller pÄ att omforma förutsÀttningarna för samtliga aktörer, frÄn leverantör till detaljist och slutligen mot konsument. För ett antal Är sedan började dagligvarukedjor att introducera egna mÀrkesvaror (EMV). Denna trend förmodas ha en inverkan pÄ relationen mellan leverantör och detaljist.Studien avsÄg att undersöka vilken inverkan EMV har pÄ relationen mellan leverantör och detaljist samt studera vad som stödjer den. För att besvara syftet utfördes intervjuer med respondenter frÄn sex företag. Studien omfattade de tvÄ största detaljisterna samt fyra leverantörer inom samma produktkategori.

VarumÀrkesrelationer -en studie av Self-Concepts olika dimensioners betydelse

Syftet med uppsatsen Àr att undersöka individens olika dimensioner av jaget/Self-concept och dess betydelse för relationer mellan konsumenter och varumÀrken. Vi har valt att forma studien efter det existentiell-fenomenologiska paradigmet. Metoden Àr passande för att undersöka konsumenters erfarenheter av olika slag. Metoden innefattar djupintervjuer dÀr respondenterna styr dialogen under intervjun. De teorier vi har valt att anvÀnda oss av Àr teorier kring relationen mellan individ och varumÀrke, Self-concept, referensgruppsteori, Conspicuous och Status Consumption samt varumÀrkesteori.

Framtidens konsumtion- en studie av attityder till ekologiska varor hos framtidens konsument

Vi Àmnar i denna uppsats att undersöka, om ekologiska produkter har högt eller lÄgt intresse hos framtidens konsument och orsakerna till detta.VI har stÀllt oss följande frÄgestÀllningar: Har framtidens konsument högt eller lÄgt intresse för ekologiska livsmedel? Vad Àr orsaken till graden av intresse? och för vilka typer av argument för ekologiska livsmedel Àr konsumenter mottagliga? VÄra resultat visar att framtidens konsument har lÄgt intresse av ekologiska livsmedel. Orsakerna till detta beror pÄ bristande kommunikation frÄn butiker och samhÀllet ut till konsumenterna. Andra orsaker Àr att livsmedel ofta konsumeras vanemÀssigt, okunskap om ekologiska produkter och oengagemang att konsumera dem.För framtidens konsument Àr mottagliga argument bland annat, mer information, pÄverkan pÄ lokal nivÄ genom ekologisk konsumtion och ekologipoÀng nÀr man handlar ekologiskt..

VarumÀrkesarbetets inverkan pÄ en stark relation : En studie av hur ISS Swedens strategiska varumÀrkesarbete uppfattas i relationen mellan dem och Bonnier Tidsskrifter AB

VarumÀrken har traditionellt sett anvÀnts pÄ konsumentmarknader för att uppnÄ en relation till konsumenterna och dÀrmed skapa kundlojalitet. VarumÀrken har Àven blivit ett sÀtt att marknadsföra sig nÀr kunderna Àr andra företag. Men konsument- och företag-till-företagsmarknader skiljer sig till viss del, vilket Àven pÄverkar varumÀrkesarbetet. Denna uppsats fokuserar pÄ hur ISS Sweden arbetar med sitt varumÀrke och hur det arbetet uppfattas i relationen med Bonnier Tidsskrifter AB. För att undersöka detta nÀrmare har intervjuer utförts med inblandade personer pÄ de bÄda företagen.

FrÄn Traditionell handel till Elektronisk handel : med avseende pÄ Internethandel mellan specialvaruföretag och konsument.

MÀnniskan har under lÄng tid bedrivit handel med varor och tjÀnster. Genom att nya hjÀlpmedel för handel utvecklas, förÀndras handeln och dess former. Elektronisk handel kan bedrivas via Internet. Elektronisk handel via Internet medför flera fördelar, men ocksÄ nackdelar, problem, konsekvenser och risker för företag som inför/bedriver Internethandel.Det finns skilda meningar om huruvida specialvaror bör sÀljas via Internet, och om företag som tillverkar och/eller saluför denna typ av varor bör bedriva Internethandel mot konsument. En litteraturstudie och en intervjustudie har genomförts för att undersöka om det Àr lÀmpligt för specialvaruföretag att införa Internethandel mellan företag och konsument.

MÀrkvÀrdiga relationer - analysmodell av relationer mellan varumÀrke och konsument

Syftet var att teoretiskt generera en analysmodell för företag som kan bistÄ dem med att faststÀlla möjligheterna till relation mellan varumÀrke och konsument samt att testa modellen empiriskt. Kvalitativ metod ligger till grund för uppsatsen, dÄ vi valde att studera möjligheterna till relation mellan konsument och varumÀrke via intervjubaserade samtal med konsumenter. Vi anvÀnde teoristudier av konsumentbeteende, varumÀrkesbyggande och relationsmarknadsföring för att generera modellen. Data frÄn konsumenterna lÄg till grund för att testa modellens hÄllbarhet. Teoristudierna resulterade i en analysmodell som testades empiriskt pÄ konsumenter.

HÀstÀgaren som konsument - Beslutsprocessen för högengagerande produkter och tjÀnster

Syfte: Huvudsyftet med uppsatsen Àr att öka förstÄelsen av hÀstÀgaren som konsument. Vi har valt att belysa detta genom att titta pÄ beslutsprocessen för högengamangsprodukter och tjÀnster. Metod: TvÄ olika metoder har anvÀnts som grund till uppsatsen. Den ena metoden bestÄr av ett kvantitativt tillvÀgagÄngssÀtt genom ett elektroniskt frÄgeformulÀr utlagt pÄ internetsidor för hÀstÀgare. Den andra metoden utgörs av intervjuer med kunniga personer inom hÀstbranschen.

Event - ett relationsskapande verktyg

SammanfattningTitel: Event ? ett relationsskapande verktygNyckelord: eventmarknadsföring, relationer, kommunikationFrÄgestÀllning: Hur fungerar event som ett relationsskapande verktyg?Syfte: Syftet med denna uppsats Àr att undersöka hur event pÄverkar, förstÀrker och utvecklar relationen mellan företag (uppdragsgivare) och konsument (besökare).Metod: Det Àr en kvalitativ studie med ett deduktivt angreppssÀtt. Sex öppna individuella intervjuer har genomförts, detta för att Àmnet skall vara helt uttömt.Teoretisk referensram: Den teoretiska referensramen inleds med en bakgrund till Àmnet eventmarknadsföring. Vidare följs detta upp av teorier angÄende relationer och kommunikation.Empirisk studie: Data Àr insamlad via öppna individuella intervjuer som har skett via telefon eller ett personligt möte med tre eventbyrÄer och tre företag som anvÀnder event i sin marknadsföring.Slutsats: Event fungerar som ett relationsskapande verktyg i den mÄn att det pÄverkar, förstÀrker och utvecklar relationer. Detta görs med hjÀlp av inslag, sÄ som sinnen, som ej nyttjas lika frekvent i vanliga marknadsföringskanaler.

Makt, motstÄnd och roller : en kvalitativ studie om relationen mellan klient och socialsekreterare

Syftet med studien var att undersöka relationen mellan klienter med missbruksproblematik och deras socialsekreterare inom socialtjÀnstens vuxenenhet. Vi ville söka reda pÄ hur klienter upplever relationen med sina socialsekreterare, vilken betydelse relationen har samt hur en bÀrande relation skapas. För att fÄ svar pÄ detta genomfördes fyra halvstrukturerade intervjuer med personer som har en pÄgÄende kontakt med en socialsekreterare inom socialtjÀnstens vuxenenhet. Som analysverktyg valdes ett maktperspektiv samt Goffmans dramaturgiska rollteori. Resultaten visade pÄ en variation i intervjupersonernas upplevelser av relationen till sina socialsekreterare.

Relationen mellan vÄrdaren och vÄrdtagaren inom rÀttspsykiatrin

Syftet med uppsatsen har varit att undersöka hur anstÀllda inom rÀttspsykiatrin ser pÄ relationen mellan sig sjÀlva och vÄrdtagarna, samt att studera de olika aspekter som berör relationen i vÄrdandet, bland annat maktrelationen och vÀnskapsrelationen. Uppsatsen baseras pÄ en kvalitativ studiemetod med semistrukturerade intervjuer. Nio stycken anstÀllda vÄrdare (undersköterskor och skötare) frÄn en avdelning inom rÀttspsykiatrin i VÀxjö deltar i studien. Resultatet visar att relationen mellan vÄrdare och vÄrdtagare Àr en viktig aspekt inom vÄrden, och att relationen Àr basen inom vÄrden för att kunna erbjuda bra vÄrd till patienten. Intervjupersonerna menar att: En bra relation mellan vÄrdare och vÄrdtagare kÀnnetecknas av att vÄrdaren ska kunna skapa förtroende, tillit i relationen, samt stödja och tillfredsstÀlla patientens behov med hjÀlp av relationen.

En studie av problem vid byggnation av lösvirkeshus

Att bygga hus Àr en lÄng och komplicerad process som börjar med planering och avslutas med en slutbesiktning. Det Àr ett av de största projekten som görs i livet, dÀrför Àr det viktigt att vara ytterst noggrann vid bland annat planering, budgetering och val av entreprenör. Det Àr mÄnga aktörer under byggprocessen dÀr de viktigaste Àr arkitekten, stadsbyggnadskontoret och byggnadsentreprenörerna. Syftet med denna rapport Àr att göra en undersökning hur vÀl samarbetet mellan aktör och konsument fungerar under byggprocessen. MÄlsÀttningen Àr att försöka hitta orsakerna till varför dessa vanliga problem uppstÄr och om det finns möjlighet att begrÀnsa eller helt ta bort dessa problem I rapporten har vi anvÀnt oss av en kvalitativ undersökningsmetod just eftersom att vi vill fÄ fram enskilda individers tolkning av hur de upplevde husbyggnadsprocessen. Av den orsaken att varje fall Àr unikt sÄ lÀmpar sig dÀrför inte en kvantitativ metod för att fÄ svar pÄ vÄr undersökningsfrÄga. Resultatet visar att privatpersoner hellre lÀgger pengar pÄ sjÀlva huset Àn en vÀl utformad planering.

Vilken Àr relationen mellan koncentrationsförmÄga och cykellyssning?

Denna uppsats behandlar ÀmnesomrÄdet relationen mellan koncetrationsförmÄga och cykellyssning. Cykellyssning innebÀr att en person sitter pÄ en vanlig stol och cyklar pÄ en trampmaskin under tiden  den lyssnar. I uppsatsen ingÄr en fallstudie..

D?lig st?mning i kyldisken? Konsumentens uppfattning av Oatlys marknadsf?ring

Inledning: Som svar p? den l?nga traditionen av mejerikonsumtion producerar varum?rket Oatly alternativa produkter framst?llda p? havre (Oatly, u.?). I ett samh?lle som k?nnetecknas med h?rd konkurrens mellan f?retag och ett marknadsf?ringsklimat med medvetna och kr?vande konsumenter ?r det sv?rt att sticka ut och positionera sig (Hamzah et al, 2014). Oatly anser sig vara en drivande akt?r (Oatly, u.?) i debatten kring mejeriprodukters klimatp?verkan och har en m?ls?ttning att f?r?ndra beteenden i syfte att minska konsumtion av dessa produkter.

1 NĂ€sta sida ->